Regulamin rezerwacji i sprzedaży w Hotelu Folga
I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1. Ten dokument określa prawa i obowiązki Spółki oraz Klienta.
2. Usługi świadczone są przez Spółkę za pośrednictwem strony internetowej https://www.folgagryfice.pl z użyciem Systemu rezerwacyjnego HotelSystems.pl oraz Systemu płatności Przelewy24.
3. Użyte poniżej terminy przyjmują następujące znaczenie:
3.1.Klient – dokonująca Rezerwacji osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
3.2.Opłata rezerwacyjna – opłata rezerwacyjna uiszczana przy Rezerwacji dokonywanej na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl lub w Hotelu, w wysokości 30% całej kwoty (w PLN, brutto) zamówionych przez Klienta Usług hotelarskich, zaokrąglona do pełnych złotówek.
3.3.Hotel – Folga, ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice, recepcja@folgagryfice.pl, tel.: + 48 531790144, zarządzany przez Spółkę.
3.4.Regulamin – ten dokument.
3.5.Regulamin hotelu – udostępniony Klientowi w Hotelu oraz na stronie internetowej: https://www.folgagryfice.pl regulaminu, w tym zwłaszcza Regulamin hotelu Folga, Regulamin niestrzeżonego parkingu Hotelu Folga, Regulamin korzystania ze strefy SPA w Hotelu Folga oraz Regulamin wypożyczalnia rowerów w Hotelu Folga.
3.6.Spółka – Folga sp. z o.o. z siedzibą w Gryficach, ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Szczecin–Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 7822500011, REGON: 301431230, KRS: 0000355767, kapitał zakładowy 9 050 000,00 zł.
3.7.System rezerwacyjny HotelSystems.pl – system rezerwacyjny dostarczony przez Tomasza Długopolskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Długopolski Tomasz American.pl Tomasz Długopolski, ul. Szrenicka 46, 58-560 Jelenia Góra, NIP: 6131029697, który służy do dokonania Rezerwacji na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl.
3.8.Umowa rezerwacyjna (Rezerwacja) – umowa zawierana pomiędzy Klientem a Spółką drogą elektroniczną bądź w inny sposób przewidziany w tym Regulaminie, która uprawnia do zawarcia Umowy hotelowej.
3.9.Umowa hotelowa – umowa zawierana pomiędzy Klientem a Spółką w momencie zameldowania się w Hotelu, pod warunkiem zaakceptowania Regulaminu Hotelu, zapłaty pozostałej kwoty za wybrane przez Klienta Usługi hotelarskie.
3.10. Usługa hotelarska – dostępna na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl: usługa noclegu w Hotelu, pakiety specjalne lub usługi dodatkowe.
II. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Aby dokonać Rezerwacji drogą elektroniczną Klient musi posiadać dostęp do sieci Internet oraz posiadać adres e-mail, na który przychodzi wiadomość potwierdzająca dokonanie Rezerwacji (w przypadku ukończenia procesu Rezerwacji) albo wiadomość e-mail o konieczności uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej (w przypadku nieukończenia procesu Rezerwacji).
2. Aby uzyskać pomoc lub odpowiedź na jakiekolwiek pytanie związane z Rezerwacją, Klient powinien skontaktować się bezpośrednio z personelem Hotelu: recepcja@folgagryfice.pl, + 48 531 790 144.
3. System rezerwacji HotelSystems.pl pozwala założyć Klientowi konto użytkownika, które Klient może wykorzystywać do obsługi wszystkich rezerwacji dokonanych za pośrednictwem Systemu rezerwacji HotelSystems.pl (w tym również od innych dostawców usług noclegowych). Dostawcą usługi konta w Systemie rezerwacji HotelSystems.pl, który wyłącznie odpowiada za jego funkcjonowanie oraz określa wymagania techniczne konieczne do korzystania z tej usługi jest Tomasz Długopolski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Długopolski Tomasz American.pl Tomasz Długopolski, ul. Szrenicka 46, 58-560 Jelenia Góra, NIP: 6131029697.
4. Płatność za Rezerwację Klient może dokonać z wykorzystaniem Systemu płatności Przelewy24. Dostawcą usługi płatności określonej w pkt. III.1.3.a-b. Regulaminu jest PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, KRS: 0000347935, który wyłącznie odpowiada za realizację tej usługi i określa wymagania konieczne, aby z niej skorzystać.
5. Spółka umożliwia dokonywanie Rezerwacji również telefonicznie, osobiście w Hotelu albo przez pośrednika (np. Booking.com). W takiej sytuacji zasady dokonywania Rezerwacji drogą elektroniczną opisane w tym Regulaminie stosuje się odpowiednio (tj. w możliwie pełnym zakresie, z modyfikacjami wynikającymi wyłącznie ze specyfiki wybranej formy dokonywania Rezerwacji).
III. REZERWACJA
1. Aby dokonać Rezerwacji drogą elektroniczną Klient musi podjąć następujące działania:
1.1.wybrać Usługę hotelarską;
1.2.wypełnić w formularzu wymagane dane osobowe oraz dodać ewentualne uwagi dotyczące Rezerwacji;
1.3.uiścić Opłatę rezerwacyjną poprzez jeden z wybranych sposobów płatności:
a. kartą kredytową (Visa, Mastercard, Diners Club, Discover);
b. elektronicznym przelewem bankowym (Przelewy24);
c. standardowym przelewem bankowym.
2. Przy wybraniu sposobu płatności z pkt. 1.3.a. oraz 1.3.b. powyżej, Klient zostanie przekierowany na stronę umożliwiającą wpłatę Opłaty rezerwacyjnej za pośrednictwem Systemu płatności Przelewy24. Autoryzacja danych następuje przez połączenie się z Systemem płatności Przelewy24 za pomocą szyfrowanego 128 bitowego protokołu. Po przyjęciu wpłaty przez System płatności Przelewy24 Klient zostaje automatycznie powiadomiony e-mailem o potwierdzeniu wpłaty i dokonaniu Rezerwacji. E-mail potwierdzający dokonanie Rezerwacji zawiera: dane Klienta, nazwę hotelu, opis oferty, całkowitą cenę pobytu, wysokość uiszczonej Opłaty rezerwacyjnej oraz kwotę do dopłaty w Hotel.
3. Przy wybraniu sposobu płatności z pkt. 1.3.c. powyżej, Klient otrzyma e-mailem potwierdzenie Rezerwacji wstępnej, która będzie potwierdzona po uiszczeniu Opłaty Rezerwacyjnej. Tak dokonana rezerwacja jest ważna przez 48h. Jeśli w tym czasie nie wpłynie płatności, Spółka zastrzega sobie prawo jej anulacji. Po uiszczeniu Opłaty rezerwacyjnej Klient otrzyma e-maila potwierdzającego Rezerwację.
4. Opłata rezerwacyjna wynosi 30% całej kwoty (w PLN, brutto) zamówionych przez Klienta Usług hotelarskich i jest zaokrąglana do pełnych złotówek. Pozostałą do zapłaty kwotę za Usługi hotelarskie Klient uiszcza na miejscu w Hotelu przy zameldowaniu się w Hotelu celem zawarcia Umowy hotelowej. Na żądanie personelu Hotelu, Klient ma obowiązek okazać e-mail z potwierdzeniem uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej.
5. Jeżeli Klient dokonuje Rezerwacji przez pośrednika (np. Booking.com), zasady uiszczenia oraz wysokość opłaty rezerwacyjnej, zwrot albo braku zwrotu tej opłaty określa pośrednik. Klient dokonuje wtedy Rezerwacji przy użyciu funkcjonalności strony internetowej lub aplikacji tego pośrednika.
6. Jeżeli Klient dokonuje Rezerwacji osobiście w Hotelu, personel Hotelu informuje Klienta o zasadach uiszczenia i potwierdzenia Opłaty rezerwacyjnej.
7. Rezerwacja uważana jest za dokonaną w momencie wysłania e-mail do Klienta z potwierdzeniem uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej i dokonania Rezerwacji. Jeżeli Klient dokonuje Rezerwacji przez pośrednika (np. Booking.com), potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, zostanie wysłane Klientowi bezpośrednio przez tego pośrednika. W przypadku braku otrzymania potwierdzenia, Klient powinien sprawdzić wiadomości SPAM, a gdyby to nie przyniosło skutku, skontaktować się z personelem Hotelu bądź pośrednikiem (jeśli dotyczy).
8. Spółka zastrzega sobie prawo odmowy dokonania Rezerwacji w przypadku braku wolnych pokoi w Hotelu. W takim przypadku, Klient otrzyma na podany przez siebie adres e-mail wiadomość o braku możliwości dokonania Rezerwacji. W tej sytuacji Spółka zwróci (nie później niż w przeciągu 14 dni) uiszczoną Opłatę rezerwacyjną Klientowi przy użyciu takiego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył przy dokonaniu Rezerwacji.
9. Uwagi wpisane przez Klienta w formularzu nie wiążą w żaden sposób Spółki. Spółka nie gwarantuje ich spełnienia. Personel Hotelu zastrzega sobie prawo do kontaktu e-mail lub telefonicznego z Klientem w celu ich omówienia oraz poinformowania o ich odpłatności. Stosowne informacje mogą zostać udzielone również przy zameldowaniu się w Hotelu. Usługi hotelarskie zamówione w uwagach zostaną zrealizowane dopiero po zaakceptowaniu warunków ich realizacji przez Klienta.
IV. ZAWARCIE UMOWY HOTELOWEJ I POBYT W HOTELU
1. Klient, który dokonał Rezerwacji, jest uprawniony do jej odebrania i zawarcia Umowy hotelowej. Umowa hotelowa zawarta zostanie pod warunkiem zaakceptowania Regulaminu Hotelu, uiszczenia pozostałej kwoty zamówionych Usług hotelarskich (po odjęciu kwoty Opłaty rezerwacyjnej).
2. Klient przyjmuje do wiadomości, że naruszenie Regulaminu Hotelu we wskazanych w nim przypadkach może skutkować rozwiązaniem Umowy hotelowej w trybie natychmiastowym. W tej sytuacji Klient będzie musiał natychmiast opuścić Hotel.
3. W przypadku zawarcia Umowy hotelowej bezpośrednio w Hotelu, bez wcześniejszego dokonania Rezerwacji, powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio (tj. w możliwie pełnym zakresie, z modyfikacjami wynikającymi wyłącznie ze specyfiki tej formy zawarcia Umowy hotelowej).
V. PRAWA I OBOWIĄZKI
1. Klient zgadza się przestrzegać warunków obowiązujących w Hotelu, w tym między innymi zawarte w Regulaminie Hotelu oraz regulować wszelkie należności w terminie, a także przestrzegać wszystkich wytycznych, zasad i ograniczeń, w szczególności nałożonych przepisami prawa lub zaleceniami stosownych organów i służb, które obowiązują w Hotelu.
2. Klient jest zobowiązany do posługiwania się prawdziwymi danymi, w tym danymi osobowymi, co do których posługiwania się ma prawo.
3. Jeżeli Rezerwacja jest dokonywana dla osoby fizycznej prowadzącej we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, w imieniu ww. podmiotu Rezerwacji może dokonać wyłącznie osoba należycie umocowana do reprezentowania ww. podmiotu. Personel Hotelu jest uprawniony w każdym czasie zażądać od osoby dokonującej Rezerwacji przesłania dokumentu potwierdzającego umocowanie do działania w imieniu Klienta.
4. Klient zobowiązuje się nie podejmować jakichkolwiek działań, które są niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa bądź dobrymi obyczajami.
5. Spółka zobowiązuje się do realizacji warunków dokonanej Rezerwacji.
VI. MODYFIKACJA, ANULACJA I PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY REZERWACYJNEJ
1. Klient przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy rezerwacyjnej jako umowy zawartej na odległość. Nie dotyczy to sytuacji, w której Umowa rezerwacyjna została zawarta osobiście w Hotelu.
2. Z zastrzeżeniem pkt III.5. powyżej, w przypadku anulowania Rezerwacji przez Klienta, Opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi. W nadzwyczajnych sytuacjach personel Hotelu na prośbę Klienta może zgodzić się na zmianę terminu Rezerwacji bądź jej warunków. W tym celu należy skontaktować się z personelem Hotelu. Ostateczna decyzja w tym względzie należy do Spółki.
VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za wybór zarezerwowanych Usług hotelarskich i ich przydatność do potrzeb własnych jak i osób, dla których dokonuje Rezerwacji.
2. Klient ponosi odpowiedzialność za własne działania i zaniechania, w tym przekazywanie błędnych informacji lub niestosowanie się do Regulaminu oraz Regulaminu Hotelu.
3. Spółka ani dostawca Systemu rezerwacyjnego HotelSystems.pl nie ponoszą odpowiedzialności za przerwanie procesu wypełniania formularza na etapie jego wypełniania (porzucenie koszyka zakupowego) przez Klienta. Wymagane jest ponowne rozpoczęcie wypełniania formularza przez Klienta.
4. Opuszczenie Hotelu przed datą opłaconego pobytu w Hotelu lub nieskorzystania z Usług hotelarskich nie uprawnia Klienta do zwrotu uiszczonej ceny, chyba że Klient uzgodnił co innego z personelem Hotelu.
5. Spółka ani dostawca Systemu rezerwacyjnego HotelSystems.pl nie ponoszą odpowiedzialności za:
5.1.niepoprawnie wpisane dane przez Klienta;
5.2.brak dostępu Klienta do sieci Internet lub ograniczenia w jego dostępności;
5.3.ograniczenia lub nieprawidłowe działanie oprogramowania albo urządzeń należących do Klienta;
5.4.poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Klienta, które spowodowane zostały na skutek działania lub zaniechania osób trzecich, a na które nie miała wpływu Spółka;
5.5.poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Klienta, które spowodowane zostały na skutek zaistnienia siły wyższej;
5.6.płatności realizowane z wykorzystaniem systemu płatności Przelewy24.
6. Przewidziane w Regulaminie wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności nie mają zastosowania w przypadkach, w których ze względu na treść bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa nie jest możliwe wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności, w szczególności nie mają zastosowania do szkód wyrządzonych umyślnie.
VIII. REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Spółkę na podstawie Regulaminu Klient może składać listownie lub drogą elektroniczną na dane Hotelu wskazane w pkt. I.3.3. Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać następujące informacje: imię, nazwisko, adres Klienta, adres poczty elektronicznej podany przy rezerwacji oraz opis problemu, jaki pojawił się w trakcie korzystania z Usług hotelarskich.
2. Personel Hotelu udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w takiej samej formie, w jakiej została złożona.
IX. DANE OSOBOWE I PRYWATNOŚĆ
1. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz warunki ochrony prywatności określa Polityka Prywatności dostępna pod adresem: https://www.folgagryfice.pl/polityka-prywatnosci.html.
2. Odbiorcami danych osobowych Klienta są następujące podmioty:
2.1.dostawca Systemu rezerwacyjny HotelSystems.pl;
2.2.dostawca systemu płatności Przelewy24 – PayPro S.A.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Spółka ma prawo do wprowadzania zmian do Regulaminu. Wprowadzone zmiany obowiązują z chwilą ogłoszenia ich na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl, z zastrzeżeniem, że Klienta, który dokonał Rezerwacji przez wprowadzonymi zmianami, obowiązuje Regulamin w wersji obowiązującej w dniu akceptacji Regulaminu przez Klienta.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego. Wszelkie spory pomiędzy Spółką a Klientem, który rozpoczął dokonywanie albo dokonał Rezerwacji nie jako konsument będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Spółki.
3. W razie zmiany lub unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu, któregokolwiek z postanowień Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy.
4. Informacje o możliwości korzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibie i na stronach internetowych powiatowych rzeczników praw konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspekcji Handlowych oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
4.1.https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php;
4.2.https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
4.3.https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
5. Klient będący konsumentem w celu polubownego rozwiązywania sporów, może skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. Regulamin obowiązuje od dnia 19.09.2024 r.
REGULAMIN HOTELU FOLGA
W celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego pobytu wszystkich gości hotelu Folga położonego przy ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice („Hotel”), zarządzanego przez Folga sp. z o.o. z siedzibą w Gryficach, ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Szczecin–Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 7822500011, REGON: 301431230, KRS: 0000355767, kapitał zakładowy 9 050 000,00 zł, recepcja@folgagryfice.pl, tel.:+48 531790144 („Spółka”), Spółka wprowadza poniższy Regulamin.
I. CEL I ZAKRES REGULAMINU:
1. Regulamin określa zasady przebywania na terenie Hotelu i korzystania z niego, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności z tego tytułu.
2. Regulamin wraz z Regulaminem rezerwacji i sprzedaży w Hotelu Folga, które są dostępne na stronie Hotelu: https://www.folgagryfice.pl („Strona internetowa”), zawierają warunki Umowy hotelowej.
3. Regulamin stosuje się wobec Gościa, czyli osoby przebywającej na terenie Hotelu za wyraźną zgodą personelu Hotelu. W przypadku innych osób Regulamin stosuje się w zakresie, w jakim jest to możliwe i uzasadnione z punktu widzenia dobra i interesów Hotelu.
4. Gość jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu przez cały okres pobytu w Hotelu.
5. Gość przyjmuje do wiadomości, że na terenie Hotelu obowiązywać mogą także inne regulaminy, takie jak Regulamin niestrzeżonego parkingu Hotelu Folga, Regulamin korzystania ze strefy SPA w Hotelu Folga oraz Regulamin wypożyczalnia rowerów w Hotelu Folga. Gość zobowiązany jest do przestrzegania postanowień tych regulaminów, zgodnie z ich treścią. Regulaminy te są dostępne w miejscach, w których obowiązują oraz na stronie https://www.folgagryfice.pl.
6. Gość jest zobowiązany do przestrzegania zakazów i nakazów przedstawionych w formie tablic lub znaków umieszczonych na terenie Hotelu oraz instrukcji i ogłoszeń personelu Hotelu.
II. ZASADY ZAKWATEROWANIA:
7. Hotel składa się z pokoi hotelowym przeznaczonych na wynajem krótkotrwały. Pokoje hotelowe są wynajmowane na doby hotelowe, a doba hotelowa trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00 kolejnego dnia. W przypadku chęci przedłużenia doby hotelowej, Gość zobowiązany jest do zapłaty dodatkowej opłaty w wysokości 50 zł za jedną godzinę jej przedłożenia. W przypadku pozostania Gościa w pokoju hotelowym po godzinie 15:00, Gość zobowiązany jest uiścić opłatę za dodatkową dobę hotelową zgodnie z cennikiem dostępnym w recepcji Hotelu.
8. Jeżeli Gość nie określił czasu pobytu w Hotelu przy dokonywaniu Rezerwacji przyjmuje się, że wynajął pokój hotelowy na jedną dobę.
9. Zasady rezerwacji pobytu i zawierania Umowy hotelowej określa Regulamin rezerwacji i sprzedaży w Hotelu Folga.
10. W celu zameldowania się w Hotelu, Gość zobowiązany jest do przedłożenia dokumentu identyfikacyjnego (dowód osobisty, paszport).
11. Personel Hotelu ma prawo odmówić zameldowania bądź usunąć z terenu Hotelu osoby:
a. będące pod widocznym wpływem alkoholu, narkotyków, środków psychoaktywnych lub innych środków odurzających;
b. zachowujące się agresywnie, w sposób nieobyczajny czy niekulturalny;
c. zachowujące się w sposób zagrażający bezpieczeństwu innych Gości lub personelu Hotelu;
d. bądź w inny sposób naruszające postanowienia Regulaminu.
12. W przypadku odmowy zameldowania bądź usunięcia z terenu Hotelu uiszczonych opłat (np. opłata rezerwacyjna, opłata za pobyt) nie zwraca się.
13. Jeżeli Gość chciałby przedłużyć wynajem pokoju w Hotelu, najlepiej, aby zgłosił taką potrzebę personelowi Hotelu najpóźniej w dniu poprzedzającym ostatni dzień swojego pobytu w Hotelu, do godziny 18:00. Wtedy, jeżeli będzie i taka możliwość, personel Hotelu przedłuży pobyt Gościa w Hotelu, za dodatkową opłatą, zgodnie z cennikiem dostępnym w recepcji Hotelu.
III. ZASADY ORGANIZACYJNE I PORZĄDKOWE:
14. Podczas wynajmu pokoju hotelowego, personel Hotelu zapewnia bezpłatny serwis raz na dwa dni, który m.in. obejmuje: uzupełnienie środków czystości, wymianę ręczników, wyniesienie śmieci. Ponadto po pięciu dobach hotelowych Personel Hotelu zapewnia pełne sprzątnie oraz wymianę pościeli.
15. Aby uruchomić elektryczność w pokoju hotelowym, Gość powinien włożyć kartę do włącznika prądu w pokoju hotelowym.
16. Personel Hotelu na życzenie Gościa użyczy mu apteczki pierwszej pomocy, która znajduje się w recepcji Hotelu.
17. Wszystkie produkty znajdujące się w pokoju hotelowym w minibarku podlegają opłacie zgodnie z udostępnionym Gościowi cennikiem. Cennik znajduje się w każdym pokoju hotelowym oraz w recepcji Hotelu. Przy wymeldowaniu z pokoju hotelowego, Gość zobowiązany jest podać personelowi Hotelu informację odnośnie pobranych produktów.
18. Gość zobowiązany jest zachowywać się zgodnie z ogólnymi zasadami kultury osobistej, zasadami bezpieczeństwa oraz z uwzględnieniem komfortu i bezpieczeństwa wszelkich osób przebywających na terenie Hotelu.
19. W przypadku ogłoszenia alarmu pożarowego, Gość zobowiązany jest do opuszczania pokoju hotelowego i udanie się w kierunku klatek ewakuacyjnych. Winda w czasie pożaru jest unieruchomiona.
20. Osoby, które nie są objęte Umową hotelową, mogą przebywać w pokoju hotelowym od godziny 7:00 do godziny 22:00.
21. Gość nie może przekazywać do jakiegokolwiek użytku pokoju hotelowego osobie nieobjętej Umową hotelową.
22. Na terenie Hotelu obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 7:00. Złamanie ciszy nocnej może skutkować zawezwaniem Policji, jak i usunięciem z Hotelu.
23. Na terenie Hotelu zabrania się:
a. palenia tytoniu i innych substancji, w tym e-papierosów, poza miejscami do tego wyznaczonymi - za złamanie tego zakazu, zwłaszcza poprzez palenie wewnątrz pokoi hotelowych przez Gościa bądź osoby, za które Gość odpowiada, Hotel może nałożyć na Gościa karę 500 zł za każdy przypadek naruszenia;
b. wynoszenia lub przenoszenia poza pokój hotelowy przedmiotów stanowiących jego wyposażenie;
c. używania w pokoju urządzeń elektrycznych o dużej mocy, niestanowiących wyposażenia pokoju hotelowego, a w tym zwłaszcza grzałek i innych urządzeń grzewczych;
d. zachowań zakłócających spokojny pobyt i wypoczynek innym Gościom;
e. pozostawiania małoletnich dzieci do lat 13 bez opieki, w tym na dostępnej w Hotelu sali zabaw;
f. prowadzenia działalności komercyjnej, promocyjnej lub reklamowej bez uzyskania uprzedniej zgody personelu Hotelu.
IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
24. Dzieci poniżej 13 roku życia powinny znajdować się na terenie Hotelu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych.
25. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone na terenie Hotelu, w tym uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu, zarówno przez siebie jak i osoby, za które odpowiada (np. pozostające pod opieką Gościa małoletnie dzieci, osoby odwiedzające Gościa na terenie Hotelu, a także osoby objęte Rezerwacją dokonaną przez Gościa lub osoby przebywające w Hotelu na zaproszenie Gościa).
26. Gość jest zobowiązany zawiadomić personel Hotelu o wystąpieniu szkody, natychmiast po jej zauważeniu.
27. Gość nie powinien wnosić i przechowywać na terenie Hotelu drogocennych przedmiotów. Spółka nie odpowiada za utratę lub uszkodzenie takich przedmiotów.
28. Pobyt zwierząt w Hotelu wymaga zgody personelu Hotelu, a z tego tytułu może być naliczona dodatkowa opłata w wysokości 50 zł. Personel Hotelu może uzależnić decyzję o pobycie zwierzęcia na terenie Hotelu od przedłożenia dodatkowych dokumentów przez Gościa (np. książeczka szczepień). Gość jest odpowiedzialny za bezpieczny pobyt zwierzęcia (np. trzymanie go na smyczy, używanie kagańca), wszelkie szkody wyrządzone przez zwierzę oraz usuwanie nieczystości pozostawianych przez zwierzę.
29. Jeżeli Gość pozostawi w pokoju hotelowym przedmioty osobistego użytku, personel Hotelu na życzenie Gościa przekazuje je zamówionemu i opłaconemu przez Gościa kurierowi. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji od Gościa, przedmioty te będą przechowywane przez okres 1 miesiąca.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
30. Wszelkie skargi, reklamacje i wnioski Gość powinien zgłaszać niezwłocznie w recepcji Hotelu, lub na adres e-mail: recepcja@folgagryfice.pl.
31. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Spółkę w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
32. Hotel jest monitorowany. Monitoring ustanowiony jest celem zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim Gościom.
33. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz warunki ochrony prywatności określa Polityka Prywatności dostępna pod adresem: https://www.folgagryfice.pl/polityka-prywatnosci.html.
34. Spółka ma prawo do wprowadzania zmian do Regulaminu. Wprowadzone zmiany obowiązują z chwilą ogłoszenia ich na Stronie internetowej, z zastrzeżeniem, że Gość, który dokonał Rezerwacji przez wprowadzonymi zmianami, obowiązuje Regulamin w wersji obowiązującej w dniu akceptacji Regulaminu przez Gościa.
35. Regulamin obowiązuje od dnia 19.09.2024 r.
Za przestrzeganie Regulaminu dziękujemy. Życzymy udanego pobytu!
REGULAMIN NIESTRZEŻONEGO PRAKINGU HOTELU FOLGA
I. CEL I ZAKRES REGULAMINU:
1. Regulamin określa warunki korzystania z zewnętrznego parkingu przy hotelu Folga położonego przy ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice, zarządzanego przez Folga sp. z o.o. z siedzibą w Gryficach („Hotel”).
2. Parking jest niestrzeżony. Wszelkie szlabany i urządzenia parkingowe mają na celu wyłącznie funkcjonalne wydzielenie terenu parkingu.
3. Parking przeznaczony jest dla Gości Hotelu lub strefy SPA, dla których korzystanie z parkingu jest bezpłatne. Osoba taka dalej zwana jest Użytkownikiem pojazdu.
4. Wszelkie inne pojazdy, a zwłaszcza należące do osób niebędących gośćmi Hotelu, mogą zostać usunięte na koszt jego właściciela bądź innej osoby, która pojazd na parkingu umieściła. Hotel może dodatkowo nałożyć karę manipulacyjną za każdy dzień przechowywania pojazdu na parkingu bez zgody Hotelu w wysokości 100 zł za każdą dobę nieautoryzowanego przechowywania pojazdu na parkingu.
5. Teren parkingu stanowi strefę ruchu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20.06.1997 r. – prawo o ruchu drogowym. Przepisy o ruchu drogowym stosuje się na terenie całego parkingu.
II. KORZYSTANIE Z PARKINGU:
1. Podczas wjazdu i w czasie przebywania na parkingu wszystkie osoby, w tym osoby towarzyszące Użytkownikowi pojazdu, muszą zachować szczególną ostrożność, a także bezwzględnie przestrzegać postanowień tego Regulaminu, wszystkich znaków i oznaczeń znajdujących się na parkingu, a także instrukcji personelu Hotelu.
2. Na parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 15 km/h.
3. Miejsca parkingowe są oznaczone. Pojazd należy parkować tak, żeby zajmował jedno miejsce parkingowe, zgodnie z wyznaczonymi liniami. Zabronione jest parkowanie pojazdów poza wyznaczonymi miejscami parkingowymi, jak również parkowanie pojazdów na więcej niż jednym miejscu parkingowym.
4. Parkowanie pojazdów przeznaczonych do przewozu większej liczby osób, takich jak autobusy, jest dozwolone wyłącznie w przeznaczonych do tego miejscach.
5. Z miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością mogą korzystać wyłącznie dysponenci ważnej karty parkingowej dla osób niepełnosprawnych. Kartę należy umieścić w widocznym miejscu za przednią szybą pojazdu.
6. Hotel jest uprawniony do zlecenia odholowania pojazdu i zatrzymania go na koszt właściciela, jeżeli pojazd blokuje przejście, drogę pożarową lub zajmuje miejsce zarezerwowane dla osób z niepełnosprawnością z naruszeniem pkt 5 powyżej.
7. Na terenie parkingu zabrania się:
a. parkowania pojazdu na ciągach komunikacyjnych (wejścia, wyjścia, pasy), miejscach oznaczonym znakiem „zakaz parkowania”, miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami, a także innych miejscach, które nie zostały wyraźnie oznaczone jako miejsce parkingowe;
b. spożywania napojów alkoholowych, substancji psychoaktywnych, wyrobów tytoniowych;
c. wzniecania otwartego ognia;
d. przechowywania paliwa, substancji łatwopalnych lub pustych pojemników z paliwem;
e. naprawy, mycia lub odkurzania pojazdów;
f. tankowania pojazdów, wymieniania płynów chłodzących lub oleju silnikowego;
g. pozostawania dzieci lub zwierząt bez opieki;
h. pozostawiania pojazdu z uruchomionym silnikiem;
i. parkowania pojazdu niesprawnego technicznie, w szczególności z nieszczelnym wlewem paliwa;
j. śmiecenia i pozostawania śmieci poza przeznaczonymi na ten cel pojemnikami;
k. wykorzystywania miejsca postojowego do celów innych niż parkowanie pojazdu;
l. prowadzenie działalności handlowej, promocyjnej lub reklamowej bez uprzedniej zgody personelu Hotelu;
m. organizowania wyścigów lub innych zawodów;
n. wykonywania innych czynności niewymienionych powyżej, które mogą negatywnie wpływać na bezpieczeństwo lub stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.
III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
1. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia lub utratę pojazdów pozostawionych na parkingu, jak również za uszkodzenia lub utratę przedmiotów w nich zostawionych (parking niestrzeżony). Hotel w szczególności nie odpowiada za szkody wyrządzone Użytkownikowi pojazdu przez innych Użytkowników pojazdów, osoby trzecie lub przez siłę wyższą.
2. Użytkownik pojazdu ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone innym Gościom lub osobom trzecim na terenie parking. W szczególności Użytkownik pojazdu ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z zanieczyszczenia parkingu przez Użytkownika pojazdu lub jego pojazd.
3. Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego informowania personelu Hotelu o wszelkich szkodach i zrachowaniach niepożądanych zauważonych na parkingu. W razie potrzeby Użytkownik powinien udzielać stosownych informacji Policji.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
1. Korzystanie z parkingu jest równoznaczne z akceptacją warunków tego Regulaminu, ustanowionego w trosce o bezpieczeństwo wszystkich jej użytkowników.
2. Wszelkie uwagi, reklamacje i skargi można należy składać do personelu Hotelu.
3. W zakresie nieuregulowanym przez ten Regulamin stosuje się postanowienia Regulaminu Hotelu Folga.
4. Regulamin obowiązuje od dnia 19.09.2024 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STREFY SPA W HOTELU FOLGA
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Strefa SPA jest prowadzona przez hotel Folga położony przy ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice, zarządzany przez Folga sp. z o.o. z siedzibą w Gryficach („Hotel”).
2. Z zastrzeżeniem pkt 4 poniżej, korzystanie ze strefy SPA dla Gości zameldowanych w Hotelu jest bezpłatne.
3. Osoby, które nie są zameldowane w Hotelu mogą korzystać ze strefy SPA za opłatą, zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl („Strona internetowa”), w recepcji strefy SPA oraz recepcji Hotelu.
4. Zabiegi SPA oraz rytuał piwny są odpłatne zgodnie z cennikiem dostępnym na Stronie internetowej oraz w recepcji strefy SPA oraz w recepcji Hotelu.
5. Opłaty, o których mowa w pkt 3 i 4 powyżej, osoby, które nie są zameldowane w Hotelu powinny uiszczać w recepcji Hotelu lub recepcji strefy SPA. Natomiast w przypadku Gości zameldowanych w Hotelu, opłaty, o których mowa w pkt 4 powyżej, są doliczane do rachunku Gościa.
6. Korzystanie ze strefy SPA jest równoznaczne z akceptacją warunków tego Regulaminu, ustanowionego w trosce o bezpieczeństwo wszystkich jej użytkowników.
II. ZASADY WSTĘPU DO STREFY SPA:
1. Strefa SPA jest czynna w godzinach otwarcia, które znajdują się na Stronie internetowej.
2. Do strefy SPA mają wstęp osoby, które ukończyły 12 rok życia.
3. Na strefę SPA zakazuje się wstępu osobom:
a. które wykazują oznaki spożycia alkoholu lub innych środków odurzających;
b. z otwartymi ranami lub stanami zapalnymi skóry;
c. których zachowanie stanowi zagrożenie dla innych użytkowników strefy SPA i personelu Hotelu;
d. których ubiór bądź stan higieny jest niezgodny z postanowieniami tego Regulaminu oraz powszechnie przyjmowanymi standardami w tym zakresie.
III. ZASADY KORZYSTANIA ZE STREFY SPA:
1. Na terenie strefy SPA obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania posiłków, palenia tytoniu (w tym z użyciem urządzeń elektrycznych), spożywania alkoholu (nie dotyczy rytuałów organizowanych przez Hotel) oraz innych środków odurzających, wnoszenia narzędzi niebezpiecznych, w tym szkła, używania urządzeń elektronicznych oraz żucia gumy.
2. Strefa SPA jest przeznaczona do relaksu i ciszy. Użytkowników strefy SPA uprasza się o kulturalne zachowanie z poszanowaniem przeznaczenia strefy SPA oraz jej pozostałych użytkowników i personelu Hotelu.
3. Bezpośrednio przed wejściem do sauny oraz jacuzzi należy starannie umyć całe ciało pod natryskami. Wedle potrzeby zaleca się również skorzystanie z toalety.
4. Na terenie strefy SPA należy zachować ostrożność, unikając biegania i skakania.
5. Do jacuzzi należy wchodzić w stroju kąpielowym.
6. Do sauny należy wchodzić w ręcznikach lub w szlafrokach. Za opłatą można wypożyczyć szlafrok w recepcji strefy Spa.
7. Z sauny i jacuzzi nie powinny korzystać osoby z zakaźnymi chorobami skóry, chorobami i problemami sercowo-naczyniowymi oraz oskrzelowo-płucnymi, gorączką, niskim lub wysokim ciśnieniem krwi, a także osoby zażywające antykoagulanty, leki przeciwhistaminowe, środki zwężające bądź rozszerzające naczynia krwionośne, stymulanty, środki uspokajające itp., a także kobiety w ciąży lub miesiączkujące. Użytkownik strefy SPA jest odpowiedzialny za ocenę własnego zdrowia przed skorzystaniem z sauny, jacuzzi, zabiegów oraz rytuałów. W razie wątpliwości należy wcześniej skonsultować się z lekarzem, aby uniknąć możliwych komplikacji zdrowotnych.
8. Zaleca się robienie przerw w korzystaniu z sauny co 15 minut.
IV. ODPOWIEDZIAŁNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO:
1. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub kradzież mienia osobistego pozostawionego na terenie strefy SPA.
2. Na Strefę SPA należy przyjść w wymaganym stroju, a wszelkie inne przedmioty pozostawić w pokoju hotelowym.
3. Użytkownik strefy SPA ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone spowodowane swoim działaniem bądź zaniechaniem, w szczególności związane z niewłaściwym użytkowaniem, zanieczyszczeniem czy uszkodzeniem urządzeń znajdujących się w strefie SPA. Użytkownik strefy SPA odpowiada również za szkody wyrządzone innym użytkownikom strefy SPA.
4. Użytkownik strefy SPA odpowiada za działania i zaniechania własne, jak również osób przebywających na terenie strefy SPA pod jego opieką (małoletni).
5. Hotel nie odpowiada za szkody spowodowane wynikające z wyłącznej winy poszkodowanego lub osoby trzeciej.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu strefy SPA i działaniu poszczególnych urządzeń należy zgłaszać personelowi Hotelu.
2. Hotel zastrzega sobie prawo usunięcia użytkowników ze strefy SPA, którzy łamią postanowienia Regulaminu. W takiej sytuacji nie przysługuje zwrot uiszczonej opłaty.
3. W zakresie nieuregulowanym przez ten Regulamin stosuje się postanowienia Regulaminu Hotelu Folga.
4. Regulamin obowiązuje od dnia 19.09.2024 r.
Dziękujemy za przestrzeganie Regulaminu. Życzymy przyjemnego relaksu!
REGULAMIN WYPOŻYCZALNI ROWERÓW W HOTELU FOLGA
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Wypożyczalnia rowerów prowadzona jest przez hotel Folga położony przy ul. Nowy Świat 8, 72-300 Gryfice, zarządzany przez Folga sp. z o.o. z siedzibą w Gryficach („Hotel”).
2. Dostępność rowerów jest zależna od aktualnych zasobów wypożyczalni.
3. Wypożyczenie roweru jest równoznaczne z akceptacją warunków tego Regulaminu. Osoba, która wypożyczyła rower, zwana jest dalej Wypożyczającym.
4. W zakresie nieuregulowanym przez ten Regulamin stosuje się postanowienia Regulaminu Hotelu Folga.
II. ZASADY WYPOŻYCZANIA I ZDAWANIA ROWERÓW:
1. Rowery są wypożyczane osobom pełnoletnim bądź osobom małoletnim, które ukończyły 13 rok życia za zgodą ich rodzica bądź innego opiekuna prawnego.
2. Rowerów nie wypożycza się osobom nietrzeźwym, będącym pod wpływem innych środków odurzających oraz osobom, których zachowanie wskazuje na ryzyko naruszenia zasad bezpieczeństwa lub zniszczenia mienia.
3. Opłata za wynajem roweru jest uiszczana z góry w recepcji Hotelu lub jest doliczana do rachunku Wypożyczającego, który jest Gościem Hotelu, zgodnie z aktualnym cennikiem.
4. Po uiszczeniu opłaty, Wypożyczający otrzymuje rower.
III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ROWER:
1. Rower należy używać zgodnie z jego przeznaczeniem oraz instrukcjami przekazanymi przez personel Hotelu.
2. Zakazane jest korzystanie z roweru w sposób rodzący niebezpieczeństwo bądź narażający na szkody inne osoby bądź mienie.
3. Wypożyczający ponosi pełną odpowiedzialność za należyte używanie roweru, bez względu czy rower używa osobiście, czy udostępnia go do użytkowania osobie trzeciej. W przypadku uszkodzenia lub utraty sprzętu, Wypożyczający jest zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy, wymiany bądź kupna nowego roweru. Wypożyczający nie odpowiada za zużycie roweru będące następstwem jego prawidłowego użytkowania.
4. Wypożyczający zobowiązuje się do zabezpieczenia roweru przed kradzieżą lub uszkodzeniem, w szczególności używając udostępnione zapięcia, kłódki bądź inne środki zapobiegające kradzieży.
5. Wypożyczający ponosi pełną odpowiedzialność finansową za kradzież lub utratę wypożyczonego roweru.
6. W przypadku kradzieży roweru Wypożyczający ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia tego faktu personelowi Hotelu oraz organom ścigania, a także do współpracy z personelem wypożyczalni celem umożliwienia ograniczenia szkód wynikłych z kradzieży.
7. Hotel nie odpowiada za szkody na osobie bądź mieniu wyrządzone przez Wypożyczającego samemu sobie bądź osobom trzecim, w szczególności wynikłe z nieprawidłowego użytkowania roweru i podejmowania zachowań lekkomyślnych, brawurowych czy powszechnie uważanych za nieodpowiedzialne i ryzykowne.
8. Hotel nie odpowiada za szkody spowodowane działaniem siły wyższej, sił natury, warunków pogodowej oraz za szkody wynikające z wyłącznej winy poszkodowanego lub osoby trzeciej.
IV. ZWROT ROWERU:
1. Rower należy zwrócić w miejscu jego wydania w terminie uzgodnionym z personelem Hotelu.
Regulamin obowiązuje od dnia 19.09.2024 r.
Zachęcamy do korzystania z wypożyczalni rowerów w Hotelu. Dziękujemy za zaufanie i życzymy udanej przejażdżki!